22 Şubat 2011 Salı

Istanbul Intercontinental Advertising Cup, reklamın devlerini şehre getiriyor!





Küresel ölçekte reklamcılığın şampiyonlar ligi, bu yıl İstanbul’da düzenleniyor. Marketing and Management Institute - MMI Türkiye organizasyonuyla 7-12 Mart tarihleri arasında gerçekleştirilecek olan Istanbul Intercontinental Advertising Cup (IICAC), 2010 yılında dört kıtada uluslar arası yarışmalarda ödül kazanan işler arasından “en iyilerin en iyisini” seçecek. Kısa adıyla “The CUP” olarak anılan yarışma aynı zamanda Türkiye’de şimdiye kadar düzenlenen en büyük uluslararası reklam yarışması olma özelliğini de taşıyacak.

Kısaca “The CUP” olarak adlandırılan Kıtalararası Reklamcılık Kupası (Intercontinental Advertising Cup), 2011’de kıtaları birleştiren İstanbul’a geliyor. Istanbul Intercontinental Advertising Cup (IICAC) adıyla düzenlenecek yarışma, T.C. Cumhurbaşkanlığı ve Slovenya Cumhurbaşkanlığı himayesinde, Marketing Türkiye & MMI organizasyonuyla gerçekleşecek. İstanbul, bu organizasyonla birlikte reklam ve yaratıcılığın da başkenti olmak için önemli bir adım atmış olacak.
Yerel kültürü kucaklayan küresel reklam yarışması The CUP, 2007’de dört farklı yarışmanın birleşmesiyle doğdu. Türkiye’deki temsilciliğini Mar¬keting Türkiye’nin üstlendiği Orta ve Doğu Avrupa’nın en büyük reklam yarışması Golden Drum ve diğer bölge yarışmaları; AdFest (Asya Pasifik), FIAP (Latin Amerika) ve Art Directors Club Europe’un kazananları, doğrudan The CUP adayı oluyor ve bu kez kürenin en iyisi olmak için yarışıyor.
Öte yandan reklam sektörünün yaratıcı liderlerini belirleyen ve reklamcılığın “Beyaz Kitabı” diye bilinen The Gunn Report’un dünya prömiyeri de IICAC’ta yapılacak. Jüri oylamalarının ardından 11-12 Mart tarihlerinde dünyaca ünlü konuşmacılarla bir ‘Yaratıcılık Zirvesi’ düzenlenecek. Reklam sektörüne katkılarından dolayı Sir unvanı alan tek reklamcı Sir John Hegarty ve Avrupa Nükleer Araştırma Merkezi CERN’den teorik fizikçi John Ellis gibi isimler de organizasyonda konuşmacı olarak yer alacak.
Yaratıcı dehalar İstanbul’da
İçlerinden bazı isimlerin ‘Yaratıcılık Zirvesi’ konuşmacısı olarak da etkinliğe katılacağı ve Türkiye reklam dünyasında büyük ses getirecek olan jüri üyeleri belirlendi. 7-10 Mart tarihleri arasında Istanbul Intercontinental Advertising Cup için odaya kapanacak olan bu isimler, İstanbul’un şimdiye kadar bir yarışma jürisi olarak bir arada gördüğü en önemli küresel reklamcılardan oluşuyor.
Berlin School of Creative Leadership Worldwide Başkanı Michael Conrad, Loducca Publicidade Başkanı Celso Loducca, BBDO Arjantin Başkanı Carlos Perez, Art Directors Club of Europe (ADC*E) Başkanı Franco Moretti ve ADFEST Siber Jüri Başkanı ve Droga5 Dijital Direktörü Brett Mitchell, ADC*E Yönetim Kurulu Kurucu ve CEO’su Johannes Newrkla, Naga DDB Yaratıcı Yönetici ve Başkan Vekili Ted Lim, Contract Advertising Yaratıcı Yönetmen ve Başkanı Ravi Deshpande, Argonauten G2 Yaratıcı Başkanı Jan Pautsch, Spillmann/Felser/Leo Burnett Zürich Kreatif Direktörü Martin Spillmann ve Türkiye’de DDB&CO Istanbul Yaratıcı Yönetmeni ve Başkanı Karpat Polat’ın da aralarında olduğu yarışma jürisi reklamcılığın bir numaralı isimlerinden oluşuyor.
Yerel kültüre destek

The CUP’ı diğer reklamcılık yarışmalarından ayıran bir özelliği de yerel yaratıcılığa verdiği önem. Küreselleşmenin neden olduğu “aynılıkların” önüne geçmek, yerel farklılıkların, yerel kültürlerin ve temel insan değerlerinin önemini vurgulamak öncelikli misyon kabul ediliyor. Bu yönüyle diğer yarışmalarla yarışmayan Kupa, yerel yaratıcılığı yine kendi yerel değerleri içinde küresel bir ölçekte değerlendirilme imkânı oluşturuyor. Yarışmanın yaratıcıları bu anlayışı “Genius Loci” yani “Mekanın Ruhu” kavramıyla özetliyor ve aday işlerde öncelikle bu ruhun peşine düşüyor.
‘Yarının yaratıcıları’ da buluşacak
4 kıtadan yaratıcı fikirleri bir araya getiren ve en iyilerin en iyisini seçen The CUP, ’yarının yaratıcılarını’ da bir araya getirmeyi hedefliyor. IICAC kapsamında düzenlenecek ‘Young CUP’ yarışmasının ardındaki fikir, Istanbul Intercontinental Advertising Cup yarışma ve zirvesini, kıtalararası genç yaratıcıların buluşma noktası haline getirmek. İstanbul’da yapılacak genç yaratıcılar zirvesi için en iyi tanıtım fikrini sunanlar, unutulmaz bir yaratıcılık haftasıyla ödüllendirilecek. Buna hafta kapsamına İstanbul’un en iyi reklam ajanslarında çalışmalar ve Istanbul Intercontinental Advertising Cup konferanslarına tam katılım da (11-12 Mart) dâhil olacak. Türkiye genelinden seçilmiş 100 üniversite öğrencisi de Uniclub desteğiyle reklamcılığın devlerini dinleme ve farklı ülkelerden gelen gençlerle yaratıcılık paydası üzerinden diyalog geliştirme fırsatı bulacak.
30 binden fazla başvuru değerlendiriliyor
“Yerelden ilham alan küresel yaratıcılık” vurgusu sebebiyle yerel reklamcıların The CUP’ta, bir Cannes Lion veya Clio’ya göre şansları çok daha yüksek. Jüri oturumları sırasında her CUP adayı iş tercüme ediliyor ve iyice anlaşılmazsa o bölgenin jüri üyeleri tarafından diğer jüri üyelerine açıklanıyor.
Her yıl 30 binin üzerinde başvuru kıtasal ölçekte değerlendirildikten sonra, bunlardan binlercesi kıtalararası kısa listeye kalmaya hak kazanıyor. 200’e yakını aday olurken, sadece 38 ajans bu prestijli Gümüş Kupayı evine götürebiliyor. İçlerinden sadece biri ise galiplerin galibi olup “The Grand Cup” sahibi oluyor.
Istanbul Intercontinental Advertising Cup’ta, MMI ve Marketing Türkiye ev sahipliğinde dünyanın dört kıtasından kazanan işleri oylamak için çalışmalara başlayacak olan jüri, dört günlük yoğun oylama sü¬recinin ardından 12 Mart’ta yapılacak bir törenle kazananları açıklayacak.

The CUP’ta ana sponsorluğu Ströer Kentvizyon, Co sponsorluğu People Communications üstleniyor. Medya sponsorunun Sabah Gazetesi olduğu yarışmada Leo Burnett, Manifesto İletişim Danışmanlığı ve Etkinlik Hizmetleri, Uniclub, Reklamcılar Derneği (RD), Reklam Verenler Derneği (RVD) ve İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) de yarışmayı destekleyen kurumlar arasında bulunuyor.

Daha detaylı bilgi için:
http://www.marketingturkiye.com/yeni/Haberler/TheCup
http://www.thecupawards.com
‘Küresel yaratıcı endüstriyi’ Türkiye’ye davet eden video için:
http://www.marketingturkiyetv.com/

EK:
Jüri Başkanı: Celso Loducca, Loducca Publicidade Başkanı, Brezilya
Loducca 1984’te, şimdi Ogilvy olan Standard’ta kariyerine başladığında reklam yazarıydı. Daha sonra Young&Rubicam, Talent ve W/Brasil’de çalıştı. 1995’te Frank Lowe ile Lowe Loducca’yı hayata geçirdiler. Ulusal ve uluslar arası bütün önemli ödülleri alan Celso Loducca’nın kolunun altında kupayla döndüğü yarışma ve festivaller arasında Cannes, New York, London, D&AD, FIAP, El Ojo de Iberoamérica, Prêmio Abril, Profissionais do Ano, Clube de Criação de S.Paulo’yu sayabiliyoruz. Brezilya ve dünya reklamcılığının lider isimlerinden olan Loducca’nın şu anda birlikte çalıştığı bazı müşterileri ise Peugeot, Ambev, Red Bull, GVT/Vivendi, Bridgestone/Firestone, Leroy Merlin.
Michael Conrad, Berlin School of Creative Leadership Worldwide Başkanı, Zürih
Leo Burnett Worldwide’ın dünyanın en iyi ajans network’ü seçilmesinde (2000) ve en çok ödül alan ajans network’ü olmasında (2001 Gunn Report) Michael Conrad’ın parmağı var. Onun yaratıcı liderliği altında 27 Leo Burnett ajansı kendi ülkelerinde, hem de birden fazla kez, ‘yılın ajansı’ seçildiler. 1968’de Frankfurt’ta Young&Rubicam’da reklam yazarı olarak kariyerine başlayan Conrad, kısa süre sonra yaratıcı yönetmen olarak Ogilvy&Mather’a geçti. Ardından da burada birlikte çalıştığı Walter Lürzer ile TBWA Frankfurt’u kurdular. 1975’te kurdukları Lürzer’le “Yılın Ajansı” ödülü dışında çok sayıda “Yılın Kampanyası” ödülleri de onların oldu. 1982’de emekliye ayrılan ortağının ardından ajansının ismini Michael Conrad&Leo Burnet’e çeviren Conrad, 1986 yılında Leo Burnett International’ın CCO’suydu. 1996’da ise reklam dünyası onu Leo Burnett Worldwide’ın CCO ve Vekil Başkanı olarak gördü. Cannes, AdFest, Clio, Golden Drum gibi pek çok uluslar arası reklamcılık festivalinin jürisinde yer alan Conrad, emekliliğini yaratıcı liderliğin standartlarını yükseltmek için çalışarak geçiriyor.
Franco Moretti, Art Directors Club of Europe (ADC*E) Başkanı, İtalya
İtalya’da mimarlık eğitimi alsa da kariyerine Avustralya’da reklamcı olarak devam etti. 1972’te Milano’da Mc Cann Erickson’a dahil oldu ve 1979’da New York’a taşındığında küresel Coca Cola reklamlarının da yaratıcısı olan uluslar arası yaratıcı ekibin kurucularından biriydi. 1982’de geri döndüğü Milano’da Milka Pogliani ile birlikte Yönetici Yaratıcı Yönetmenler olarak üç İtalyan McCann ofisini dünya ölçeğine çıkardılar. 1990’da Kıdemli Başkan Yardımcısı olduğu McCann Worldwide’da aynı zamanda Avrupa yaratıcı Yönetmenliği’ni yürüttü. Leo Burnett’e CCO olarak katıldığı 1996, ajansın tüm İtalyan ajanslar içinde en prestijli konuma yükseldiği yıl oldu. 2001 yılında ajansın Grup Yönetim Kurulu Başkan Yardımcılığına getirildi. Franco Moretti en önemli uluslar arası reklamcılık yarışmalarının üyesi veya başkanı olarak da rol üstleniyor. Bugün, Art Directors Club of Europe Başkanı ve kamu hizmeti iletişiminde kar amacı gütmeyen bir kuruluş olan Pubblicità Progresso Foundation ‘ın yönetim kurulunda. Milan Politecnico ve IULM University of Communication Sciences’ta dersler vermeye de devam ediyor.
Johannes Newrkla, ADC*E Yönetim Kurulu Kurucu ve CEO’su, Avusturya
25 yıl önce reklamcılık kariyerine başlayan Newrkla, Viyana merkezli Bluetongo’nun kurucu ve CEO’su. Hem mimarlık hem pazarlama alanında akademik çalışmalarıyla iki alanın dengesinde ustalaşan Johannes Newrkla, 20 yıl boyunca Avusturya’nın o dönemki en iyi ajansı olan Demner, Merlicek & Bergmann’da her iki alanda da görev yaptı. Bluetango, ülkenin ilk uluslar arası network ajansı. Mobilkom Austria, Donau-Insurance gibi müşteriler için Viyana’daki ekiple birlikte çalışanlar arasında Londra’dan stratejik planlamacılar, Amsterdam, Hamburg, Zürih, Kopenag’tan yaratıcılar var. Newrkla’nın European Art Directors Club gibi bir oluşumun başkanlığına seçilmesinin sebebi kendi profesyonel reputasyonu. Şimdiye kadar Mazda, Avusturya’nın en büyük mobilya cı zinciri Kika and Lutz ve yine ülkenin en büyük ev ürünleri firması Mischek gibi firmalar için yarattığı kampanyalarla kazandığı çok sayıda ulusal ve uluslar arası ödülü bulunuyor.
Brett Mitchell, ADFEST Siber Jüri Başkanı ve Droga5 Dijital Direktörü, Avustralya
Jüri’nin meslek dönüşümü açısından en müstesna ismi Mitchell, kariyerine reklamcılıkla değil müzikle başladı. Avustralya’nın ünlü elektronik müzik gruplarından Boxcar ile 3 albüm yapıp, ABD Dans Müziği listelerinde 3 kez ilk 10’a girdi. Depeche Mode, New Order, Pet Shop Boys gibi gruplarla turnelere çıktı. Şu anda Avustralya’nın en saygın plak şirketlerinden olan Thunk Recordings’i kurdu ve OVEN Digital’de online developer olmak üzere New York’a uçtu! Sonunda bu şehirde Siber reklamcılık alanındaki yeteneğini keşfeden Brett Mitchell’ın geliştirdiği HipHop portalı Hookt.com ve www.dcn.com, OneShow’un ödüle layık gördüğü işler arasındaydı. Hookt.com’un aynı zamanda birer Cannes Lion ve Nettie ödülleri var. Avustralya’ya dönüş yapan Mitchell şu anda Spin Communications’ta Yönetici Yapımcı olarak Coca Cola, Disney, Lee Jeans ve Microsoft Xbox gibi markalara yön veriyor.

Ted Lim, Naga DDB Yaratıcı Yönetici ve Başkan Vekili, Malezya
Malezya’nın en yetenekli ve çok sevilen yaratıcı yönetmeni Lim, başında bulunduğu Naga DDB’yi ülkenin en çok ödül alan yaratıcı dinamosu haline getiren isim. Ajans onun yönetiminde Malezya’nın ilk D&AD Yellow Pencil ödülünü ve çok sayıda Cannes, Clio, The One Show,AWARD, AdFest ve Effies heykelciklerini gördü.
Ravi Deshpande, Contract Advertising Yaratıcı Yönetmen ve Başkanı, Hindistan
Gökdelenler yapmak isterken kendini markalar inşa ederken bulan Ravi Deshpande, 1985’te ilk işine, Mumbai ajanslarından Clarion’un sanat departmanında başladı. Philips gibi müşterilerle çalışırken yaratıcılığını sınırladığını düşünerek ayrıldığı ajanstan Ogilvy&Mather Bengaluru’ya geçiş yaptı. Burada gazete için yaptığı ve Ogilvy’nin doğrudan satışın kuralları üzerine sözlerini kullandığı bir işi, bizzat David Ogilvy tarafından beğenilerek imzalanmış. Daha sonra katıldığı Contract isimli ajansla kazandığı Cannes Bronz Aslanı, ülkeye ilk giren aslanlardan. Deshpande’nin ‘yeni medya’da üretme arzusu, onu Euro RSCG ile birlikte Lemon’ı kurmaya kadar götürdü ve Cadbury, INOX Multiplexes, Standard Chartered Mutual Funds, BBC World gibi markaları müşterileri arasına kattı. Yeniden Conract’e dönen Ravi Deshpande, Asya’nın reklamcılık alanında akla gelen ilk isimlerinden biri.
Carlos Perez, BBDO Arjantin Başkanı, Arjantin
Latin Amerika’nın son yıllardaki en ünlü yaratıcı yönetmenlerinden biri olan Perez, BBDO Arjantin’i 2 yıl içinde The Gunn Report’un 22’nci sırasına çıkaran adam. Onun yönetiminde Cannes, Clio, D&AD, One Show ve FIAP ödüllerinin de müdavimi olan ajans, yerel bir reklamcılık festivali olan El Diente’de dört yıl üst üste “Yılın En İyi Ajansı” seçildi. LG Electronics, Nike, PepsiCo, Sancor, DaimlerChrysler gibi firmalarla çalışan ajansın başkanı, Latin Amerika reklamcılığının daha taze ve cesur olduğunu düşünüyor.



Jan Pautsch, argonauten G2 Yaratıcı Başkanı, Almanya
2009 yılında Alman IPTV Ödülleri’nde “En Yaratıcı Tasarım ve Kullanışlılık” kategorisinin jüri üyesiydi ve 2010’da da “En İyi Tasarım” ödülü için The Hive Awards’ta oyladı. Aralarında Lead awards, Art Directors Club Global ve New York Festival’in de bulunduğu reklamcılık festivallerinden 30’un üzerinde uluslar arası ödülü bulunan Jan Pautsch, Allianz, Coca Cola, La Prairie, Volkswagen ve Berlin Flarmoni Orkestrası gibi müşterileri için dijital kampanyalar tasarlıyor. argonauten G2’deki işi ve ardı ardına yer aldığı kolektif sanat işlerinin yanında Berlin’deki Beuth Üniversitesi’nde Medya tasarımı dersleri veriyor, büyük konferanslarda konuşmacı olarak yer alıyor.
Karpat Polat, DDB&CO Istanbul Yaratıcı Yönetmeni ve Başkanı, Türkiye
Karpat Polat reklamcılık kariyerine 1998’de JWT’de başladı. Sonraki yıllarda Medina Turgul DDB’de bir süre çalışan Polat, birçok uluslararası ödül kazandı. 2006 yılında ise DDB&Co’nun İstanbul ofisinin başına geçti. Uluslararası reklam yayını Luerzer’s Archive dergisinin sıralamasına göre, “Dünyanın En İyi İlk 10 Reklam Yazarı” arasında yer aldı. Ajansı geçtiğimiz yıl Cannes Lions’da Yılın Reklam Ajansı kategorisinde üçüncülüğü aldı. Reklamcılığa 1997’de Manajans/Thompson’da başladı. Medina Turgul DDB ve Rafineri’yle devam eden kariyerini dünyanın başka bir yerinde devam ettirmeye karar verdi ve Brezilya’da, DDB grubu bünyesindeki dünyanın en önemli ajansları biri olarak gösterilen DM9’a gitti. İki yıl çalıştığı ajansı DM9 DDB Sao Paulo’da da birçok kez ödüle layık görüldü. Polat, Cannes Lions’da hepsi farklı kategorilerde üç kez Cannes Aslan’ı kazanmanın yanı sıra pek çok kez finale kaldı. Kazandığı başarılar sayesinde Türkiye reklamcılığı uluslararası arenada konuşulur hale geldi. Ona göre de yurtdışında Türkiye ekonomisinin ve reklamcılığının geldiği nokta, yeni yeni anlaşılmaya başlanıyor.
Martin Spillmann, Spillmann/Felser/Leo Burnett Ortak/Kreatif Direktör, Zürih
Martin Spillmann, Zürihte yer alan Spillman/ Felser/Leo Burnett’in kurucusu ve Baş Yaratıcı Yönetmeni’dir. Spillmann, Zürih Sanat Üniversitesi’nde grafik, sanat ve tasarım derecesiyle mezun oldu. İsviçre ve New York’ta Sanat ve Yaratıcı Direktör olarak çeşitli yaratıcı reklam ajanslarında çalıştı. 2002 senesinde ortağı Peter Felser ile İsviçre’nin önde gelen reklam ajanslarından (iş hacmi ve repütasyon anlamında) biri olan Spillmann/Felser/Leo Burnett ajansını kurdular. Martin Spillmann , Avrupa ve İsviçre Sanat Direktörleri Kulübü’nün hem yönetim kurulu üyesi hemde atanmış başkanı. Martin Clio’s, Eurobest, The CUP ve ADC Europe’ta, aynı zamanda Promosyon &Aktivasyon , Medya kategorilerinde Cannes’da sekiz ödül kazandı. Aynı zamanda hakla ilişkiler ve filmde altın ödülüne hak gördü. Cannes Lions ve üç kez Clio Ödülleri’nde ulusal ve uluslararası birçok yarışmada jüri üyeliği görevini üstlendi. 2004 senesinde “Yılın Reklam Adamı” olmaya hak kazandı. Halen Zürih’te bulunan ADC-Yaratıcı Okulu’nun eğitmenlerinden biri.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder