24 Şubat 2011 Perşembe

İstanbul geleceğin ‘yaratıcılık merkezi’ oluyor


The Young CUP’la yarının yaratıcıları İstanbul’da buluşuyor. 70 ülkeden gençler, dünyanın en büyük reklam yarışması The CUP kapsamında düzenlenecek Yaratıcılık Zirvesi’ni izleyebilmek için çalışıyor. ‘Sen Olsan Sana Nasıl Ulaşırdın?’ sorusunu en iyi tanıtım fikriyle cevaplayan 100 Türk genci de dünyaca ünlü konukların geldiği zirveyi izleyebilecek.
Küresel ölçekte reklamcılığın şampiyonlar ligi olan ve The CUP olarak anılan Istanbul Intercontinental Advertising Cup, sadece bugünün reklam idollerini değil yarının yaratıcılarını da İstanbul’da buluşturuyor. Beş kıtada 70 ülkeden gençler, The CUP bünyesinde gerçekleştirilecek The Young CUP yarışması ile İstanbul’a gelebilmek ve Yaratıcılık Zirvesi’ni izleyebilmek için kolları sıvadı. Yarışmanın Türkiye ayağında “Sen Olsan Sana Nasıl Ulaşırdın?” sorusunu en iyi tanıtım fikriyle cevaplayan 100 Türk genci de reklamcılığın yıldızlarına dokunma fırsatını yakalayacak.
7-12 Mart tarihleri arasında düzenlenecek Istanbul Intercontinental Advertising Cup (IICAC), İstanbul yaratıcı endüstrisinin dünyaya açılmasını sağlayacak. İstanbul’da bulunan reklam insanları, bu sayede dünyanın dört kıtasından mesleğin duayenlerini ilk kez kendi evinde ağırlamış olacak. Slovenya ve Türkiye Cumhurbaşkanlıkları himeyesinde düzenlenen organizasyon, aynı zamanda Türkiye’nin şimdiye dek gördüğü en büyük küresel reklamcılık olayı haline gelecek.
İlk kez İstanbul’da düzenleniyor
Intercontinental Advertising Cup Yönetimi, hızlı büyüyen ekonomisi, genç nüfusu ve başarılarıyla adını her alanda daha çok duyurmaya başlayan İstanbul’da The Cup kapsamında daha önce gerçekleştirilmemiş bir alt yarışmayı hayata geçirmeye karar verdi. IICAC çerçevesinde düzenlenen ‘The Young CUP’ yarışması, hem yaratıcı endüstrinin hem de geleceğin küresel başarısında önemli rol oynayacak.
Istanbul Intercontinental Advertising Cup Yarışma ve Yaratıcılık Zirvesi’ni kıtalararası genç yaratıcıların buluşma noktası haline getirmeyi hedefleyen The CUP’ın resmi sitesinde yarışma, “Genç yaratıcıların buluşması için çeşitli kültürlerin birbirine dokunduğu, kıtaları birleştiren İstanbul’dan daha iyi bir yer olamaz” sözleriyle duyuruluyor.
10 genç yetenek gelebilecek…
Yarışmanın uluslararası ve yerel olmak üzere iki ayağı bulunuyor. Uluslararası yarışma, Intercontinental Advertising Cup Yönetimi tarafından internet üzerinden oylanıyor. Sosyal ağlar ve The CUP resmi sitesinde başlayan yarışmaya dünyanın her bölgesinden başvuru yağıyor. Gençler, ‘Geleceğin yaratıcılarının İstanbul’da buluşması’ teması üzerinden verilen anahtar kelimeye göre en iyi poster tasarımının sahibi olmak için yarışıyor.
Yarışma sonunda finale kalan 10 genç yetenek, belki de ilk kez görecekleri İstanbul’da unutulmaz bir yaratıcılık haftasıyla ödüllendirilecek. Hafta kapsamına İstanbul’un en iyi reklam ajanslarında çalışmalar ve Istanbul Intercontinental Advertising Cup Yaratıcılık Zirvesi konferanslarına tam katılım da (11-12 Mart) dâhil olacak. İstanbul’dan youtholding grup şirketlerinden the uniclub, Marcom Leo Burnett, DDB&Co İstanbul ve Young and Rubicam The Young CUP’ı destekliyor. Yarışmada küresel başvurular http://apps.facebook.com/youngcup/ adresinden takip ediliyor.
The Young CUP’ın en önemli ayaklarından birini oluşturduğu The CUP’ta ise ana sponsorluğu Ströer Kentvizyon, Co sponsorluğu People Communications üstleniyor. Basın sponsorunun Sabah Gazetesi olduğu yarışmanın resmi sponsoru Ağaoğlu Şirketler Grubu. Organizasyonda oturum sponsoru Avea, ulaşım sponsoru THY, The Young CUP sponsorları ise Unilever ve youth holding şirketlerinden uniclub. Leo Burnett, Manifesto İletişim Danışmanlığı ve Etkinlik Hizmetleri, Bilkom, Reklamcılar Derneği (RD), Reklam Verenler Derneği (RVD) ve İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) de yarışmayı destekleyen kurumlar arasında bulunuyor.

Gençler nasıl başvuruda bulunacak?
Yarışmanın yerel ayağında amaç, Istanbul Intercontinental Advertising Cup’ı dünya gençleri için küresel yaratıcılık merkezi haline getirirken, yaratıcı Türk gençlerini uluslararası sahneye hazırlamak. Yarışmanın yerel ayağında da yetenek avcılığı yapılacak. Türkiye’nin her yerinden başvuruda bulunabilen gençler, belirli kriterlere göre elenecek. Unilever ve youtholding grup şirketlerinden the uniclub tarafından yürütülen ve İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin (İBB) de iletişiminde destek verdiği yarışmaya katılan “taze kreatifler”, “Sen Olsan Sana Nasıl Ulaşırdın?” sorusunu bir yaratıcı mecra önerisi ile cevaplıyor. Jüri tarafından onaylanacak fikirlerin sahipleri IICAC’ta reklam gurularıyla tanışacak 100 şanslı gençten biri olacak. Böylece farklı kıtalardan gelen finalistlerle yılın en büyük yaratıcılık etkinliğinde iletişim kurma ve fikir alışverişinde bulunma şansına sahip olacaklar. 18-27 yaş arası gençleri hedef alan yarışmaya katılacak fikirlerin özgün, yaratıcı, uygulanabilir olması ve geniş kitlelere ulaşabilir özellikte olması bekleniyor. Yarışmaya www.theyoungcup.com adresinden başvurulabiliyor

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder