24 Kasım 2010 Çarşamba
WEBER TÜRKİYE YATIRIMA DEVAM EDİYOR
DÜNYADA 42 ÜLKEDE 200'DEN FAZLA FABRİKAYLA FAALİYET GÖSTEREN YAPI KİMYASALLARI ÜRETİCİSİ SAINT GOBAIN WEBER, TÜRKİYE'DEKİ ÜÇ FABRİKASINA ÜÇ TANE DAHA EKLEYECEK
Saint-Gobain Weber Türkiye, kriz yılı olan 2009'da yaptığı hazırlıklarla, bu yıl krizden nispeten az etkilenen Güney Amerika ve Uzakdoğu ülkeleri dahil, dünyadaki bütün Weber'ler içinde en hızlı büyüyen ülke oldu. 42 ülkede 200'den fazla üretim tesisiyle hizmet veren Saint-Gobain Weber, Türkiye'de bulunan üç fabrikasına üç tane daha ekleyecek. 37,8 milyar avro cirosu bulunan Saint-Gobain’in, endüstriyel harçlar alanında faaliyet gösteren şirketi Saint-Gobain Weber 2,2 milyar avro ciroya sahip. Saint Gobain Weber Türkiye ise, 2010 yılını 100 milyonun üzerinde bir ciroyla kapatmayı hedefliyor.
Durmak yok yatırıma devam
Merkezi İzmir Kemalpaşa’da olmak üzere, Ankara Polatlı ve Gebze Kocaeli’yle birlikte toplam 3 fabrikayla hizmet verdiklerini söyleyen Weber Türkiye Genel Direktörü Levent Gökçe dördüncü fabrika yatırımını Adana’da başlattıklarını açıkladı. Önümüzdeki 5 yıl içerisinde nihai olarak 6 fabrikaya ulaşmayı hedeflediklerini ekleyen Gökçe, şu ana kadar Türkiye’de 60 milyon avronun üzerinde yatırımları bulunduğunu belirtti.
Önceliğimiz; iş ortaklarımız için ulaşılabilir olmak
Gökçe “Adana’dan sonraki fabrika yatırımı Antalya’ya olabilir, 6. Fabrikamızı ise mutlaka daha doğudaki bir ilimizde açmayı hedefliyoruz. Bizim önceliğimiz iş ortaklarımız için kolay ulaşılabilir olmak, bu da pazara yakın olmanızı gerektiriyor. Ürettiğiniz ürünün kalitesi kadar sunduğunuz hizmetin değeri de önemli.”dedi.
2011 yılı itibariyle yeni bir dış cephe ve boya hattının faaliyete geçeceği İzmir Fabrikası’nda bu hatla birlikte 15.000 ton/yıl gibi bir kapasite artışı olacağının altını çizen Gökçe, Fabrikanın yıllık üretim kapasitesinin 320.000 ton/yıl olduğunu söyledi.
Türkiye’nin yurtdışında iş yapan çok güçlü bir müteahhit grubu var
Weber’in Türkiye’deki cirosunun %5’ini ihracatın oluşturduğunu belirten Gökçe, Bizim iş modelimizde ihracat sadece fırsatlara dayanan bir iş bölümü, çünkü pek çok ülkede zaten üretim tesisimiz var, ulaşamadığımız çok az bölge bulunuyor diyerek sözlerine şöyle devam etti: ”Türkiye’nin yurtdışında iş yapan çok güçlü bir müteahhit grubu var ve ihracatımızın yarısı onlar vasıtasıyla gerçekleşiyor. Diğer yarısını ise coğrafi olarak bize yakın olan komşu ülkelere yaptığımız ihracat oluşturuyor. Bütün dünyada tanınan bir marka olduğumuz için oradaki projelerde bizim markamızı rahatlıkla kabul ettirebiliyorlar ve güvenle kullanıyorlar. Fiyat kalite pozisyonumuz da iyi'' dedi.
Saint Gobain Weber Türkiye Genel Direktörü Gökçe: Biz kriz senesini 2010 yılına hazırlıkla geçirdik ve 2010 yılında çalışmamız meyvelerini vermeye başladı. Bu sene krizden nispeten az etkilenen Güney Amerika, Uzak Doğu Ülkeleri dahil, dünyadaki bütün Weber’ler içinde en hızlı büyümeyi sağlayan ülke olduk.’’ diyerek sözlerini tamamladı.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder