7 Kasım 2010 Pazar

OKAN ÜNİVERSİTESİ’NDE TURİZM ALANINDAKİ MESLEKİ SEMİNERLER DEVAM EDİYOR


Uluslararası ve Türk Zincir Otelciliği Sistemi Arasındaki Önemli Farklar


Okan Üniversitesi Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu Turizm ve Otelcilik Bölümü, Divan İstanbul Asia Hotel Genel Müdürü Orhan Yeşerenyuva'yı ağırlayarak "Türk Zincir Otelciliği"ni değerlendirdi.

Yirmi yılı aşkın süredir turizm sektöründe çeşitli turistik işletmelerde yöneticilik yaptıktan sonra Koç Topluluğu bünyesindeki Divan İstanbul Asia Hotel’de Genel Müdürlük görevini üstlenen Orhan Yeşerenyuva, Okan Üniversitesi Konferans Salonu’nda gerçekleşen çalıştayta ‘Türk Zincir Otelciliği’ne değinerek yerli otel zincirlerinin uluslararası zincirlerden nasıl ve neden farklılaştığını aktardı.

Türkiye’deki en büyük zincirde otel sayısının on beş olduğunu belirten Yeşeranyuva, bu sayının uluslararası zincirlerde dört bin yüz otele kadar çıktığını vurguladı.

Uluslararası Otel Zincirleri ile Türk Otel Zincirlerinin Satış Kanallarındaki Sistem Farkı

Yeşerenyuva, Uluslararası ve Türk Zincirlerinin arasındaki sistem farkını şu şekilde aktardı, “Uluslararası zincirlerin sahip oldukları yazılı standartlar ve bu standartları uygulamaları sayesinde belli bir servis kalitesini yakalamaları onların en önemli avantajlarından biri. Bu zincirler sahip oldukları küresel satış ağları sayesinde yüksek doluluk oranlarına ulaşabilmektedirler. Ancak Türk otel zincirleri bu tip büyük satış kanalları ile çalıştığında yüksek komisyon oranları ödemekte, bunun sonucunda da daha az komisyon uygulayan yerel seyahat acentaları ile çalışmak durumunda kalmaktadırlar.”

Yabancı otel zincirlerinin anayasa niteliğindeki yazılı kurallar, prosedürler ve standartlar bütünü sayesinde bir “sistem” yaratmakta olduğunu ve zincire dahil bir otelin kuruluş, açılış öncesi, açılış sonrası ve işletme döneminde bu standartlardan yararlanabildiğini belirten Yeşerenyuva; hiçbir sisteme dayanmayan yönetim anlayışı ve uzman yoksunluğunun Türk zincir otellerinin büyüyememesinin başlıca nedeni olduğunu vurgulamaktadır.

Türkiye’de Müşteri Memnuniyetine Dayalı Yönetim Eksikliği

Küresel çapta başarıyı yakalayabilmek için yeterli personel sayısı ve personel eğitimi gibi unsurların öneminin farkında olan yabancı zincirlere dahil olan otellerin, merkezden ödenek alabildiğini belirten Yeşerenyuva, Türk otel zincirlerinde ekonomik kısıtlamalar dolayısıyla eğitimli personele gereken önemin verilmediğini dile getirdi.

Çalıştayda gerçek örneklemelere yer veren Yeşerenyuva, tüm bu kısıtlamalar sonucunda Türk otel zincirlerinin müşteri memnuniyetine dayalı bir yönetim anlayışından çok satış ve pazarlama üzerine bir yönetim yapılanmasına gittiğini ifade etti.

Otelcilik sektörüne yönetsel açıdan bakan Yeşerenyuva, Türkiye’de “franchise” sisteminin henüz bulunmayışının nedeninin yönetimlerin markayı hakkıyla temsil edememesi, kurumsallaşmayı ve standardizasyonu gereği gibi yerine getirememesi olduğu yönünde bir değerlendirme yaptı.

Müşteri memnuniyeti açısından zincirleşmenin çok önemli olduğunu belirten Orhan Yeşerenyuva, konuşmasının sonunda gençlere Divan Otellerinde işe alınacak personelde aranan iki önemli niteliğin yabancı dil ve iyi niyet olduğunu vurguladı. Divan İstanbul Asia Hotel Genel Müdürü Orhan Yeşerenyuva’ya konuşmasının sonunda Okan Üniversitesi tarafından hazırlanan teşekkür belgesi, Bölüm Başkanı Yrd. Doç. Dr. M. Onur Gülbahar tarafından takdim edildi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder