12 Ocak 2011 Çarşamba

İmam Altınbaş: “2011 pırlantanın altın yılı olacak”


2010 yılını 320 milyon dolar konsolide ciro ile tamamlamayı öngören Altınbaş Mücevherat Grubu, 2011 yılında ciroda yüzde 40 artış hedeflediklerini açıkladı.
Altınbaş Holding Yönetim Kurulu Başkanı İmam Altınbaş, Altınbaş Mücevherat Grubu Başkanı Bahadır Gören ve Mücevherat Genel Müdürü Atilla Keskin’in katılımıyla Çırağan Sarayı’nda 2010 yılı performansını değerlendirdikleri bir basın toplantısı düzenledi. Toplantıda ayrıca Grubun 2011 yılı hedefleri ve Cumhuriyetin 100. yaşı olan 2023 yol haritası paylaşıldı.
Toplantıda söz alan Altınbaş Holding Yönetim Kurulu Başkanı İmam Altınbaş, “Tüketici profilinde yaş, cinsiyet, eğitim ve satın alma gücü anlamında büyük değişiklikler söz konusu. Sektörümüz sadece üretim alanında değil; aynı zamanda tasarım, markalaşma, pazarlama, hizmet ve dağıtım alanında kat ettiği aşamalarla, dünya mücevher sektörünün en önemli birkaç oyuncusu arasına girdi” dedi.
Sektörün küresel hedeflerine ulaşması için ucuz girdi ve düşük fiyata dayalı sürdürülemez rekabetin yerine, yüksek katma değerli sürdürülebilir avantajlar edinmesi gerektiğini belirten İmam Altınbaş, bu nedenle yakın dönemde özellikle tasarım ve ürün geliştirme, tedarik zinciri yönetimi, teknoloji, know-how, ar-ge, uluslararası pazarlama ve imaj yönetimi alanlarına odaklandıklarını dile getirdi.

2011 yılında sektör pırlantalı mücevherde büyüyecek

Altınbaş’ın Dünya Pırlanta Konseyi’nin ve Dünya Mücevher Konfederasyonu’nun Türkiye’deki tek üyesi olduğunu belirten İmam Altınbaş, “2011 yılında altında olduğu gibi pırlantalı mücevherde de sektör liderliğimizi koruyacağız. Operasyonlarımızın olduğu ülkelerde de söz sahibi olacağız. Tüketici tercihleri hızla altından pırlantaya kayıyor, gelişmiş ülkelerdeki trendin de buna paralel olduğunu görüyoruz. Bu yıl pırlantalı mücevheratın altın yılı olacağına inanıyoruz” dedi. Tüketici tercihlerinin değişmesinde altın fiyatlarındaki yükseliş, yaşam standardı, nüfus, satın alma gücünün ve eğitimin artmasını gözlemlediklerini belirten İmam Altınbaş, ayrıca tüketicinin sertifikalı ürünler ile pırlantaya olan güven artışının da çok önemli bir etken olduğunu sözlerine ekledi.

Altınbaş 2023 yılı hedeflerini belirledi

Altınbaş Mücevherat Grubu Başkanı Bahadır Gören “Dünyanın en büyük mücevher mağaza zincirlerinden Altınbaş olarak, 2011 yılında da hedeflerimizi büyük koyduk. İhracat ekibimiz ile 40 ülkeye direkt, 80 ülkeye ise dolaylı ihracatımız bulunuyor. Avrupa, Türkî Cumhuriyetler, Balkanlar, Yakın ve Ortadoğu’da mağazalaşarak büyümeyi hedefliyoruz. Şuan yurtdışında 21 mağazamız bulunuyor” dedi. 2011 yılında yüzde 40 ciro artışı hedeflediklerini dile getiren Bahadır Gören, cironun hemen hemen yarısını pırlantalı mücevherin oluşturacağının altını çizdi. Gören, ayrıca 2011’de yurtiçinde en az 15 yurtdışında 20 olmak üzere yeni mağazalar açacaklarını belirtti. 2023 yılı yol haritasını anlatan Gören, mağaza sayısını 400’ü Türkiye de olmak üzere 1000 adet olarak hedeflediklerini açıkladı. 2023 için belirledikleri büyüme hedeflerine ulaşabilmek için stratejik iş birlikleri ve satın alma fırsatlarını değerlendireceklerini söyledi.

Altınbaş 2010’da yüzde 30 büyüdü

Altınbaş’ın temelleri 1950’lerde atılan 1975’te şirketleşen, bugün itibariyle Türkiye’de ve dünyada toplam 115 mağazayla 10 bin metrekarenin üzerinde bir alanda ve 1000’in üzerinde satış noktasında hizmet verdiklerini hatırlatan Altınbaş Mücevherat Genel Müdürü Atilla Keskin; “Altınbaş olarak her zaman sektörde öncü olmaya ve “ilk”leri gerçekleştirmeye özen gösterdik. 2010 yılında da pek çok ilke imza attık. Bu yıl yapılan Omnibus araştırmasına göre tüketicilerin yüzde 92’si Altınbaş’ı lider görüyor. Bu da bizim için gurur verici. Yıllık yüzde 30 büyüme hedefiyle 2010 yılında daralan pazarda ortalama yüzde 30 büyüdük. Franchise mağazacılık stratejimizle şu anda sadece sektörümüzün değil tüm perakendenin en büyük zincirlerinden biriyiz. Son çeyrekte açılan Nişantaşı, İzmir Agora, Ankara Gordion, Bulgaristan, Bosna Hersek ve Torium AVM gibi önemli lokasyonlarla bu yıl 20 yeni mağaza açılışı ile ailemizi büyütmeye devam ettik” dedi.

2010 yılı rakamlarına göre Altınbaş Mücevherat Grubu olarak dünyada ve Türkiye’de 320 milyon dolar konsolide ciro ile tamamlamayı öngördüklerini belirten Keskin, “Yönetim stratejilerimizi de geliştirerek organizasyon yapımızda da bir takım yeniliklere gittik. Dünyanın önemli perakende zincirlerinden biri olmanın getirdiği gereklilerle kurumsallaşma, süreçlerimizi iyileştirme, müşteri odaklılık alanlarında yatırımlar yaptık, organizasyonumuzu dönüştürdük, perakende yönetimi sistemlerini geliştirdik ve uygulamaya aldık” diye vurguladı.

Pırlanta, elmas, inci, altın, alyans, çocuk ve erkek olarak dünya ve moda trendlerine uygun ürün yelpazeleri oluşturduklarını dile getiren Atilla Keskin, geleneksel değerlerle modernizmi harmanlayan, hikâyesi olan, temalı tasarımların üzerinde durduklarını belirtti.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder