16 Ağustos 2010 Pazartesi
“Türkiye’nin yeni konut ihtiyacı ve renovasyon potansiyeli için 3 fabrika daha kuracağız”
Saint-Gobain Weber Türkiye Genel Direktörü Levent Gökçe, “Türkiye, gerek yeni konut ihtiyacı, gerekse yüksek renovasyon potansiyeliyle Avrupa’da en çok öne çıkan ülkelerden biri oldu. Biz de Weber olarak bu potansiyeli karşılamak için fabrika sayımızı 5 yıl içinde 3’ten 6’ya çıkaracağız” dedi.
Weber’in bağlı olduğu Saint-Gobain Grubu’nun 37,8 milyar euro’luk cirosuyla dünyanın ilk 100 şirketinden biri olarak 64 ülkede faaliyet gösterdiğini ve çatısı altında 190 binin üzerinde çalışanı bulunduğunu belirten Gökçe, Saint-Gobain’in, inşaat malzemeleri tasarımı, üretimi ve dağıtımı yaptığını, enerji verimliliği ve çevre korunması için artan talebi karşılayabilmek amacıyla yenilikçi çözümler sunarak yapı ürünlerinde dünya liderliğini elinde bulundurduğunu söyledi.
Saint-Gobain Grubu’nun endüstriyel harçlar alanında faaliyet gösteren şirketi Saint-Gobain Weber’in 5 kıtada; Fransa, İspanya, Brezilya, İtalya, Almanya, İngiltere, Portekiz, Arjantin, Güney Afrika, Hindistan, Çin, Tayland, Malezya, Baltık ve İskandinav ülkelerinin de içinde olduğu 42 ülkede, 10 binin üzerinde çalışanı ve 200’den fazla üretim tesisi ile bina inşaatları ve renovasyon için çözümler geliştirdiğini söyleyen Gökçe, Saint-Gobain Weber’in, 2,2 milyar euro’luk cirosuyla endüstriyel harçlar alanında dünya lideri olduğunu vurguladı. Weber Türkiye’nin stratejik ürün gruplarının seramik yapıştırıcıları ve derz dolguları, dış cephe ve mantolama sistemleri, su izolasyonu ve tamir tesviye harçları olduğunu belirten Gökçe, “Türkiye pazarında ilk iki firmadan biriyiz” dedi.
Türkiye’nin gerek yeni konut ihtiyacı gerekse yüksek renovasyon potansiyeliyle oldukça dinamik bir pazar yapısına sahip olduğunu söyleyen Gökçe, “Türkiye Avrupa’daki potansiyeli en yüksek ülkelerden biri. Son yıllarda gerek dış cephe ısı yalıtım sistemlerinde gerekse de su yalıtım uygulamalarında artan bilinç, pazarın hızlı büyümesini sağladı. Saint-Gobain Grubu da Türkiye pazarına yatırımlarını bu gelişimi ön görerek yaptı. Dünyanın değişik yerlerindeki 200 fabrikada üretilen teknoloji ve buralarda kazanılan tecrübeyi köklü yerel bilgilerle buluşturduk ve Weber Türkiye olarak hızlı bir büyüme kaydettik. 2010 yılını 100 milyon TL’nin üzerinde bir ciroyla kapatmayı hedefliyoruz” dedi. Gökçe sözlerini şöyle sürdürdü: “Weber Türkiye olarak ihracatımız ciromuzun yüzde 6’sını oluşturuyor ve 2 koldan ilerliyor. Öncelikle Türkiye’nin yurtdışında iş yapan çok güçlü bir müteahhit grubu var ve ihracatımızın yarısı onlar vasıtasıyla gerçekleşiyor. Diğer yarısını ise coğrafi olarak bize yakın olan komşu ülkelere yaptığımız ihracat oluşturuyor.”
Yıllık 500.000 ton üretim kapasitesiyle herbiri alanında farklı çözümler sunan 200’e yakın ürüne sahip olduklarını söyleyen Gökçe, cirolarının yüzde 95’ini Türkiye’de üretilen ürünlerin oluşturduğu ifade etti. Dünyadaki gelişmeleri yakından takip ettiklerini belirten Gökçe, uluslararası know-how desteği ve güçlü bir ar-ge altyapısıyla kalite odaklı bir yaklaşımları olduğunu ve pazara yenilikçi ürünler sunmayı misyon edindiklerini vurguladı. “Türkiye’nin ilk toz çıkarmayan seramik yapıştırıcısını biz ürettik.” diyen Gökçe sözlerine şöyle devam etti: “Bu özellikteki bir ürünü üretebilmek için yatırım gerektiren özel bir teknoloji kullanıyoruz. Bu sayede yeni seramik yapıştırıcısı serimiz ‘konfor’, ustalarımıza daha sağlıklı ve temiz bir çalışma ortamı sağlıyor.” dedi.
Şu ana kadar Türkiye’de 60 milyon euro’nun üzerinde bir yatırımları bulunduğunu söyleyen Gökçe, sözlerini şöyle sürdürdü: “Krize rağmen çok hızlı bir büyüme dönemi içerisindeyiz. Şu anda İzmir, Ankara ve Gebze - Kocaeli olarak 3 fabrikamız bulunuyor. Önümüzdeki 5 yıl içerisinde nihai olarak 6 fabrikaya ulaşmayı hedefliyoruz. 4. Projemiz olan Adana fabrikamızın yatırımlarına başladık. Aynı zamanda İzmir fabrikası sınırları içerisinde yeni bir boya ve dış cephe tesisi kurarak kapasitemizi artırıyoruz.”
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder