23 Ağustos 2010 Pazartesi

bauMax, Türkiye’deki ikinci marketini İzmit’te açıyor!


9 ülkede, toplam 147 yapı marketi ve 10 binin üzerinde çalışanıyla faaliyet
gösteren Avusturyalı dev yapı marketi bauMax, Türkiye’deki 2‘inci mağazasını
İzmit’te açıyor. İstanbul’un doğusunda yükselen sanayi
merkezindeki marketin kapalı alanı yaklaşık 15 bin m².
bauMax şimdiye kadar faaliyet gösterdiği en büyük ülke olması sebebiyle kendisi
için özel bir konuma sahip olan Türkiye’de uzun vadede, 50 market ve 1
milyar euro ciro hedefliyor. bauMax’ın İzmit’ten sonraki mağazaları 2011 yılında
İzmir, Ankara ve İstanbul’da açılacak.

Avusturyalı dev yapı marketi bauMax, Samsun’dan sonra 2’inci mağazasını 24 Ağustos Salı
günü İzmit’te açıyor. bauMax, faaliyet göstereceği en büyük ülke olma özelliğine sahip ülke
olan Türkiye’ de, uzun vadede 50 market ve 1 milyar euro ciro hedefliyor. Girdiği
her ülkede lokal tedarikçileri mutlaka destekleyen bauMax, Samsun marketindeki ürünlerin
yüzde 70’ini Türkiye’den sağlıyor. Böylece sadece ticarette değil, sanayi işletmelerde de yerli
istihdamı güvence altına alan bauMax, bununla birlikte tedarikçiye Türkiye pazarının sınırlarını
aşan bir işbirliği de sunuyor. bauMax Türkiye, 2009 yılında iyi işbirliği içinde olduğu
tedarikçilerinden diğer bauMax ülkelerine satılmak üzere, toplam 8 milyon euro’ya ulaşan
ürün alımı gerçekleştirdi.

bauMax’ın Türkiye’deki ilk yapı marketi olan ve Mart ayında açılan Samsun mağazasında ilk 6 ayda sonuçlar beklentilerin üzerinde gerçekleşti. Ayda yaklaşık 45 bin müşterinin bauMax’ı ziyaret ettiği Samsun’da usta, mimar, müteahhit gibi işlerine özel ihtiyaçlarını eksiksiz olarak bauMax’tan karşılayan ticari müşteriler de önemli bir paya sahip. Ticari Dünya müşterilerinin payı sebebiyle, bauMax Türkiye’nin sepet ortalaması Türkiye’deki DIY sektörünün üzerinde.
Ustalar, işletmeler, müteahhitler gibi ticari müşteriler, bauMax’ta sunulan Ticari Dünya kartından faydalanarak, kendilerine özel proje danışmanlarından destek alabiliyor, kendilerine ait özel alanlar ve kasalardan işlerini daha hızlı halledebiliyorlar. İnşaat alanında danışmanlık almak isteyen müşteriler, yerlerinde ziyaret edilerek, proje bitimine kadar istedikleri danışmanlık hizmetini alabiliyorlar.

“Hep ucuz, en ucuz fiyat konsepti”

“Hep ucuz en ucuz” sloganı ile müşterilere yapı, teknik, evim ve bahçem dünyalarına ait ürünleri en iyi fiyata sunan bauMax’ta en çok ağırlık verilen alanlar, evim ve teknik alanları. Bunun dışında iç dekorasyon, boya, aydınlatma, ev tekstili, fayans, tesisat ve bunları gerçekleştirirken kullanılacak aletler de yapı markette ağırlık ön plana çıkan ürün gruplarını teşkil ediyor.

Fiyat garantisi ile müşterilerine her zaman en iyi fiyatı garanti eden bauMax, fiyat konusundaki bu iddiasını da değişik bir uygulamayla kanıtlıyor. bauMax’tan alışveriş yapan bir müşteri, başka bir yapı market ya da zincir mağazada aynı ürünü daha ucuz fiyata gördüğünde, bunu bauMax’a ibraz ederek aradaki fiyat farkının iki katını alabiliyor. Türkiye’deki en büyük hedeflerinden biri fiyat konusunda lider olmak olan bauMax, “her gün en ucuz fiyat” politikası ile pazardaki diğer oyunculardan farklılaşmayı hedefliyor.

Uluslararası satınalma işbirliği, en iyi fiyatı sağlıyor

Avrupa’da yüksek cirolarda Do-it-Yourself (Kendin yap!) ürünleri alımları yapan, Avrupa’nın üçüncüsü konumunda olan uluslararası bir grup satınalma şirketine üye olan bauMax, bu sayede fiyat konusunda yüksek avantajlar sağlıyor. Köln, Hongkong ve Shanghai’daki şubelerde, satınalmanın yürütülmesinin dışında bauMax’a özel markalar da geliştiriliyor.

Düşük fiyat, yüksek hizmet kalitesi

bauMax uluslararası bir firma olmakla birlikte girdiği her ülkede, ürün ve hizmet seçimini yaparken mutlaka ülkenin ve de bölgenin istek ve ihtiyaçlarını dikkate alıyor. Türk halkının istekleri göz önüne alınarak Türkiye’de fiyat ve ürün çeşitliliği üzerine yoğunlaşan bauMax, yapılan pazar araştırmalarında markette sunulacak hizmetlerin Türk halkı için çok büyük önem taşıdığı sonucu çıkmasından hareketle, Türkiye pazarına girdiği ilk günden itibaren mağaza içinde verilen hizmetin kalitesini en üst düzeyde tutmayı kendine amaç edindi.
bauMax’ın İzmit marketinde market müdürü Ayhan Akgün yönetiminde, 130 kişilik bir ekip, müşterilere kusursuz hizmet sunmak için hazır. bauMax her ne kadar DIY (kendi yap!) felsefesinin öncülerinden olan bir yapı market olsa da, tamirat ve tadilat işleri ile kendisi uğraşmak istemeyenlere markette vereceği hizmetlerle destek oluyor. Müşteriler markete geldiklerinde istedikleri her türlü konuda onlara destek olacak uzman personeli bulabiliyorlar. İsteyen müşteriler nakliye, montaj gibi işin profesyonelleri tarafından sunulan hizmetlerden faydalanabiliyorlar.

Kendi işini kendisi yapmak isteyenlere, projelerinde en iyi desteği vermek için, bauMax akademi ilgilenen müşteriler için çeşitli kurslar düzenleyecek, ürün seçimleri ve uygulamalar konusunda destek olacak. Müşteriler yer döşemesi, boyama gibi konularda düzenlenecek kurslara katılabilecekler. bauMax, sıklıkla bayanların ilgisini çekebilecek, onlara özel kurslar da düzenliyor.


Enerji tasarrufu, çalışanların gelişimi ve modern sanata yatırım

bauMax ilkelerine göre; başarı sadece ekonomik kriterlerle değil aynı zamanda sosyal kriterlerle de ölçülüyor. bauMax’ın günlük iş akışı içerisinde ağırlık verdiği bazı konular: Enerji tasarrufu sağlamaya yönelik tedbirler, çalışanların gelişimine yönelik tedbirler, modern sanat ve sosyal sorumluluğun geliştirilmesi . Uzun yıllardır enerji tasarrufu konusunda çalışmalar yürüten bauMax, her bauMax marketinde tasarruflu aydınlatma kullanıyor ve yeni marketlerin konumlandırılacağı alanlarda alternatif enerji kaynakları arayışına gidiliyor.

Çok sayıda marketini topraktan ısıtma sistemi ile donatan bauMax, bu sistem sayesinde her markette CO2 atığını yüzde 75 oranında düşürüyor. Samsun marketinde de kullanılan bu teknoloji sayesinde yüzde 30 enerji tasarruf ediliyor.

Hayat felsefesi: “Mutlu çalışanlarla birlikte güzel bir geleceğe” olan ve iki kez Avrupa’nın en iyi yüz işvereni listesinde yer alan bauMax, aile şirketi olması sebebi ile çalışma atmosferine özellikle önem veriyor. bauMax, çalışanlarına kendilerini geliştirme olanağı ve de uluslararası alanda kariyer imkanları sunuluyor.
Çağdaş sanata yatırım
bauMax Avusturya’da bulunan Essl Müzesi çerçevesinde, çağdaş sanatı da destekliyor. bauMax'ın kurucusu ve bugünkü denetim kurulu başkanı, Prof. Karlheinz Essl ve eşi Prof. Agnes Essl 35 yılı aşkın bir süredir çağdaş sanat koleksiyoncusu olarak faaliyet gösteriyorlar. 10 yıl önce, Viyana yakınlarında Klosterneuburg'da açılan müzede şu anda Avrupa'nın en önemli özel koleksiyonları arasında sayılan 6.000'i aşkın uluslararası çağdaş sanat eseri yer alıyor.


bauMax “İnsana Değer Programı “

25 yılı aşkın süredir kendini engelli vatandaşlara destek olmaya adayan bauMax, bulunduğu ülkelerde çeşitli kurumlarla ortaklığa giderek engelli vatandaşları destekleyici faaliyetler yürütüyor. 200’ün üzerinde engelli çalışan güçlü ve zayıf yönleri ile bauMax marketlerinde çalışmakta ve bu kişilerin bauMax ailesi içinde yer almaları desteklenmektedir. bauMax, bu projeye Türkiye’de de öncelikli planları arasında yer veriyor. Bütün bu projelerin dışında bauMax AG Yönetim Kurulu Başkanı Martin Essl, üç yıl önce “Essl Sosyal Ödülü”nü hayata geçirdi. Bu uluslararası ödül, yoğun çabalar göstererek şahsi birtakım sosyal inisyatifleri efektif ve başarılı bir şekilde yönetebilen kişilere veriliyor ve 1 milyon euro değerinde.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder