22 Eylül 2010 Çarşamba

Kadının ışıltısı “L’Or” ile Hayat Buldu…


Dünya Altın Konseyi ile mücevher sektörünün lider markası Altınbaş’ın işbirliğinde ve moda tasarımcıları Ezra&Tuba Çetin yorumu ile yaratılan “L’Or” markası ilk kez Paris Moda haftasında izleyicilerin beğenisine sunulacak.
Tarihler boyu onu taşıyan kişinin toplumsal durumunu, aşkını, bağlılığını ve ait oldukları dönemin sanatsal üslubunu yansıtan altın, Altınbaş’ın zengin koleksiyonuna katılan L’Or markasıyla geleneksel değerlerine bağlı modern kadının çizgisini yansıtıyor.
Dünya Altın Konseyi ile mücevher sektörünün lider markası Altınbaş’ın işbirliğinde Türkiye’de ilk kez 18 ayar altının özel bir kolleksiyonda kullanıldığı L’Or markası, ünlü moda tasarımcıları Ezra&Tuba Çetin’in tasarımları ile hayat buldu. Fransızca altın anlamına gelen “L’Or” birbirini tamamlayan ve şık tasarımlarıyla öne çıkan kolye, bilezik, yüzük ve küpelerin olduğu 15 parçadan oluşuyor. L’Or ürünleri ilk kez Paris Moda haftasında görücüye çıkacak. Ekim’de yapılacak özel bir davetle de Türk mücevher tutkunları L’Or ürünlerinin tamamını görme fırsatı bulacak.
Altınbaş Holding Yönetim Kurulu Başkanı İmam Altınbaş sektör geneli ile ilgili olarak görüşlerini şu şekilde paylaştı: “Sektörde bulunduğum yaklaşık 25 yıldır, şirketlerimizin olduğu kadar hatta bazen ondan da fazla, sektörümüzün gelişimi için çalıştım. Bugün gelinen noktada, geçmişte içine kapanık olan Türk Mücevher Sektörü olarak; gerek devlet bürokrasisi ve gerekse kamuoyu nezdinde yaygın bir kabul gördüğümüzü ve farkındalık yarattığımızı ve sektörümüzün dünya mücevher sektörünün en önemli birkaç oyuncusu arasına girmeyi başardığını söyleyebilirim. Altının ons fiyatının son yıllarda tırmanış eğiliminde olduğunu görüyoruz. Örnek vermek gerekirse; 2001 yılında yıllık ortalama 274.-USD olan ons fiyatı 2005’de 441, 2009’da 956, 2010’da 1177.-USD oldu, hatta 1500.-USD’i görüp, sonrasında düşüşe geçeceği öngörülüyor” Altınbaş L’Or projesi ile ilgili sözlerine şu şekilde devam etti: “Dünya Altın Konseyi önderliğinde oluşturulan bu değerli projede Altınbaş olarak yer aldığımız için çok mutluyuz ve L’Or markasını Türk kadınına en güzel şekilde sunmayı hedefliyoruz. Burada hem Dünya Altın Konseyine bize olan güvenleri için, hem Ezra ve Tuba kardeşlere markamıza yakışır bir koleksiyon tasarımı yaptıkları için, hem de ekip arkadaşlarıma emekleri ve çabaları için huzurlarınızda teşekkür etmek isterim”.


Dünya Altın Konseyi ile mücevher sektörünün lider markası Altınbaş’ın işbirliğinde ve moda tasarımcıları Ezra&Tuba Çetin yorumu ile yaratılan “L’Or” markasının Çırağan Sarayı’nda düzenlenen basın toplantısında söz alan Dünya Altın Konseyi Ülke Müdürü Cihan Göksel; “1987’de Londra’da kurulan Dünya Altın Konseyi altına olan talebi arttırmak ve altın sektörünü canlandırmak amacıyla projeler üreten ve sektörün öncü markaları ile hayata geçiren bir kuruluştur. Dünya Altın Konseyi, Türkiye’de de eskiden olduğu gibi geleneksel altının yeniden değerini bulmasını sağlamak ve modern bir çizgi ile bağdaştırmak amacıyla L’Or projesine hayat verdi. “14 ayar” altın ile “22 ayar” altının güçlü yönlerini birleştirip, kadınların hem ayar/değer hem de tasarım anlamında kendilerine yakıştırdıkları yeni premium bir marka olarak L’Or tasarımları 18 ayar olarak üretildi. Kadınların başarısını taçlandırmak için doğmuş, hem yatırım hem de takı amacıyla sahip olunan bir marka L’Or” diye belirtti.
L’Or markasının kadının başarılarını ortaya çıkarmak ve yüceltmek için ortaya çıkarıldığını belirten Göksel, “Altının Türk toplumunun ayrılmaz bir parçası olduğunu belirtmek istiyorum. Dünyada altına yönelik talebin önemli ölçüde yükseldiği şu günlerde 2010 ikinci çeyreğindeki toplam altın talebi %36 artarak 1,050 ton’a yükseldi, Bugünlerde dolar ve avroda yaşanan güven eksikliği, altına olan güveni bu dönemde canlı tuttu ve bundan sonra da bu durumun devam edeceğini, şu an en risksiz yatırım aracının altın olduğunu söyleyebilirim” dedi.
Altınbaş Kuyumculuk Genel Müdürü Atilla Keskin, “Altınbaş olarak her zaman sektörde öncü olmaya ve “ilk”leri gerçekleştirmeye özen gösterdik. Yine bu çerçevede ülkemizde 18 ayar altını ilk defa kolleksiyon haline getirerek çok özel bir tasarım ve emekle Türk kadınının beğenisine sunacağız. İnanıyoruz ki bu güzel marka ile Türk kadını eskiden olduğu gibi altınla tekrar buluşacak ve altın ekonomideki eski değerini yeniden bulmaya başlayacak” dedi.

Altınbaş dünya pazarında bin mağaza hedefliyor
ABD, AB Ülkeleri, Rusya ve BDT, BAE başta olmak üzere 35’den fazla ülkeye ihracat yapan Altınbaş’ın Türkiye’de ve dünyada 130’un üzerinde mağazası ve 1000’in üzerinde satış noktası bulunduğunu belirten Keskin, yakın gelecekte dünya pazarında bin mağaza hedeflediklerini belirtti.
L’Or markalı tasarımların Türkiye dışında özellikle Avrupa ve Yakın Doğu ülkelerinde tercih edileceğini vurgulayan Keskin, bunun en büyük sebebinin Altınbaş olarak dünya moda ve mücevher terndlerine uygun, geleneksel değerlerle modernizmi harmanlayan, hikayesi olan, farklı tasarımlı koleksiyonlar üretmelerinden kaynaklandığını belirtti.


Tasarım sürecinde 12 sadekar görev aldı
Altınbaş Kuyumculuk Kurumsal Pazarlama ve İletişim Drektörü Hale Kuyucu Fırat, “Biz bu proje için 8 aydır çalışıyoruz. Tüm iş ortaklarımız projenin ruhuna uygun olarak seçildi. Tasarımcılarımız, ustalarımız büyük bir özenle çalıştı, koleksiyonun her bir parçası tek tek elde üretildi. Ünlü moda tasarımcıları Ezra&Tuba Çetin’in tasarımlarını Türkiye’nin en önemli sadekarları mücevher haline getirdi” dedi.
Tasarım sürecinde 12 sadekar ve ayrıca tasarımcılar, sadekarlar ve üretimi yapacak ustalar olmak üzere 30 kişilik bir ekibin bu projenin mutfağında aktif görev aldığını belirten Fırat, haftalarca süren çalışmada sadece numunelerin oluşturulması için üretim sürecinde 25 kg altın kullanıldığını vurguladı.

Altınbaş ve Ezra&Tuba mağazalarında satışa sunulacak
İlk olarak Paris Moda Haftası’nda, 30 Eylül’de gerçekleştirilecek Ezra+Tuba Çetin defilesiyle kadınların beğenisine sunulacak olan L’Or koleksiyonu, 12 Ekim tarihinde düzenlenecek özel bir davetle Türkiye’de tanıtılacak. Üç renk altının kombinasyonu ile oluşturulan L’Or tasarımları 1.000 ile 27 bin dolar arasında Altınbaş ve Ezra&Tuba mağazalarında satışa sunulacak.

Koleksiyonun, 15 Ekim’den itibaren ilk 6 ayda limited edition olarak 15 noktada yer alacağını belirten Fırat, altının değerini bulmasına da hizmet eden L’Or markasının yakın dönemde sosyal sorumluluk projeleriyle de destekleneceğini ifade etti.

İlk olarak Paris Moda Haftası’nda
Altınbaş ve Dünya Altın Konseyi’nin L’Or projesine hayat veren ünlü tasarımcılar Ezra&Tuba Çetin, markayı şu cümle ile tanımlıyorlar; "Bu topraklarda yetişmiş, gelenek ve göreneklerle donatılıp, modernizmle taçlandırılmış; her biri ziynet olan kadınlarımızın, onlara yakışır ışıltısı L’or. Tasarlarken günümüzün yüzü dünyaya dönük ama gelenek ve goreneklerinden yoksun kalmamıs, hayatta basarı kazanmıs kadınlarını betimleyen bir koleksiyonu hayata geçirmeye özen gösterdik. Bildiginiz gibi biz her koleksiyonumuzda bu topraklarda yaşamış ve tüm zorluklara rağmen başarıları ile ayakları üzerinde duran güçlü kadınların hayat hikayelerini anlatmayı ve onları daha cok bilinir yapmayı misyon haline getirdik. Aslında tasarımların tamamını yine basarılı bir Türk kadını olan ve bu sene 100. doğum yılını kutladığımız büyük sanatçı, "Semiha Berksoy" adına atfettigimiz ve 30 Eylul'de Paris Fashion Week kapsamında "Palais de Tokyo"da yapacagğmız moda showumuzda tum dunyaya prezente edecegiz.”
Ezra&Tuba Çetin’in Paris Moda Haftasında sergileyeceği tasarımlarını LO’r mücevherleri tamamlayacak. Bu eşsiz ürünler “zamansız” tasarımlar olarak adlandırılırken, her bir parçanın şıklığı tamamlayan gündüz ve gece kullanımında rahatlıkla tercih edilebileceğine de vurgu yapılıyor.
L’Or ürünlerinde bir Alameti farika…
L’Or markasına özel olarak tasarlanan her bir ürünün alameti farikası, makina kalemi… Günümüzde mücevherde oldukça ender uygulanan bir el işçiliği olan makina kalemi özel kalemkar ustalarının emekleri ile yapılan oldukça nadide bir işleme sanatı.
L’Or ürünleri, kendine özel şık kutularında garanti sertifikası ile birlikte seçkin Altınbaş mağazalarında ve Ezra&Tuba Çetin satış noktalarında mücevher tutkunlarının beğenisine sunulacak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder