10 Mayıs 2010 Pazartesi

“Türkiye’de Krispy Kreme ile büyüyeceğiz”


Dünyaca ünlü Amerikan markası Krispy Kreme’i Türkiye’ye getiren, Katar’ın önde gelen gruplarından Almana Group Yönetim Kurulu Başkanı Omar Almana, Türkiye’de hızla büyüyen Krispy Kreme’in şu anda 10 olan mağaza sayısını 2010 yılı sonunda 25’e çıkarmayı planladıklarını söyledi. 2012 yılı sonunda 60 mağazaya ulaşmayı hedeflediklerini belirten Almana, “İstanbul’un ardından 2 yıl içinde Ankara, İzmir ve Bursa’da da Krispy Kreme mağazaları açacağız. Türkiye’de yeni yatırımlara açığız ama şu an Krispy Kreme’le büyüyoruz” dedi.
Krispy Kreme’i Türkiye’ye getiren Katarlı Almana Group Yönetim Kurulu Başkanı Omar Almana, Krispy Kreme’in 2010 yılı sonunda 25 mağazaya ulaşacağını belirterek, “2012 yılı sonunda bu rakamın 60 olmasını planlıyoruz. Türkiye’de başka yatırımlara da açığız ama grup olarak şu an Krispy Kreme’le büyüyoruz” dedi. 2010 yılı sonuna kadar açılacak 15 mağaza için 6 milyon TL yatırım yapacaklarını belirten Almana, Krispy Kreme Türkiye’nin 2010 yılı ciro hedefinin 12 milyon TL , 2011 yılı ciro hedefinin ise 30 milyon TL olduğunu belirtti.
Türkiye’de fırsat gördükleri her alanda yatırım yapabileceklerini söyleyen Almana, “Almana Group olarak 1985 yılında KFC ‘i Türkiye ‘ye getirdik. Süzer Grubu ile ortak olarak KFC ve Pizza Hut işletmelerini yönettik. Yeni ortaklıklara her zaman açığız” dedi.
Almana Group 2009 cirosu 50 milyar dolar
Almana Group olarak kuruldukları 1960 yılından bu yana en büyük yatırımı ana sektörleri olan yağ ve doğalgazda yaptıklarının altını çizen Almana, “Ayrıca Chrysler, Dodge, Jeep, Peugeot , Ford ve Lincoln’ün ana bayisiyiz. IBM ve Coca Cola markalarının tüm Körfez ülkelerindeki ortağıyız. Bunun dışında gayrimenkul ve inşaat sektörlerinde de yatırımlarımız var” dedi. Almana Group olarak tüm Körfez ülkelerinde, İngiltere ve Lübnan’da da yatırımlarını olduğunu belirten Almana, Almana Group 2009 cirosunun iştiraklerle beraber 50 milyar doların üzerinde olduğunu ve 2010 için yüzde 10 -15 büyüme hedeflediklerini söyledi.
Krispy Kreme’in 1937’de Winston Salem’de kurulan bir marka olduğunu hatırlatan Krispy Kreme Türkiye Genel Müdürü Ahmet Murtezaoğlu ise “Tüm dünya Krispy Kreme’i “ağızda eriyen lezzet” olarak tanıyor. Krispy Kreme’in dünyada ABD dışında 18 ülkede 540 mağazası var. Bu ülkelerin başında Japonya, Kore, Ingiltere, Avustralya ve Dubai geliyor” dedi. Türklerin tatlıyı çok sevmelerinden yola çıkarak, Türkiye pazarına girmeden araştırmalar yaptırdıklarını söylene Murtezaoğlu şöyle devam etti: ”Krispy Kreme olarak ilk fabrika mağazamızı 24 Ağustos 2009’da açtık. İnsanlar Krispy Kreme’i seviyor, bu nedenle çok hızlı büyüyoruz. Farklı şehirlerden de talep var. Şu anda mevcut 10 dükkanımızda, lezzetli doughnutlarımızın yanı sıra en iyi kahveyi de sunuyoruz.”




Krispy Kreme Hakkında:

• İlk mağazasını 1937 yılında Amerika’da açan Krispy Kreme’in bugün Amerika, Avrupa, Latin Amerika, Ortadoğu ve Asya’da olmak üzere 18 ülkede 530’dan fazla mağazası bulunmaktadır.
• Dünyanın her noktasında Krispy Kreme Doughnut’ları ilk kurulduğu günkü tarifle üretilmektedir.
• Krispy Kreme mağazalarında günde 3 milyon, yılda 1,3 milyar doughnut üretilmektedir.
• Krispy Kreme yılda 5 olimpik havuzu dolduracak miktarda çikolata kullanırken, 22 saniyede Emirates Kulesi yüksekliğinde üretim gerçekleştiriyor.
• Krispy Kreme Türkiye’de yaklaşık 100 kişilik istihdam sağlamaktadır.
• Çoğu mağazalarıın içinde çocuk oyun alanı bulunmaktadır. Krispy Kreme doğum günleri için özel paketler sunarak çocukların unutamayacakları bir doğum günü geçirmelerine yardımcı oluyor.
• Kablosuz internetle günün her saati sınırsız internet erişimi sağlanmaktadır.
• Krispy Kreme içinde özürlü asansörü ve tuvaleti bulunmaktadır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder