19 Nisan 2010 Pazartesi

Kordsa Global, Asya’daki varlığını güçlendiriyor !


Kârlılığını korumayı başaran Kordsa Global, Asya’daki varlığını güçlendiriyor
5 kıtaya yayılmış 9 ülkede toplam 11 üretim tesisi ile Türkiye’nin önde gelen dış yatırımcılarından biri olan Kordsa Global, ekonomik konjonktüre rağmen verimliliğini artırarak, 2009 yılında
656 milyon $ ciro ile pazardaki liderliğini korumayı başardı.

Sabancı Holding bünyesinde faaliyet gösteren Kordsa Global, uluslararası müşterilerine yerel hizmet anlayışı ile 5 kıtada 4 bin 500 çalışanı ile dünya lastik kord bezi pazarının liderliğini sürdürmeye devam ediyor.

2009 yılında yaşanan ekonomik durgunluk nedeniyle global otomotiv pazarının yüzde 17 civarında bir düşüşe uğradığını belirten Kordsa Global CEO’su Mehmet Pekarun “ Zorlu bir senede kapasite ve maliyetlerimizi iyi yöneterek karlılığımızı sürdürdük. Global müşteri yönetimi ve tedarik zinciri gibi ana süreçlerimizi de yeni bir işletim modeline geçerek yeniledik. Ayrıca, Asya-Pasifik bölgesinde, Endonezya tesisimizde kapasite artırımı kararı alırken, Çin ve Hindistan’da Pazar geliştirme faaliyetleri yatırımı ile yeni müşteriler kazandık” dedi.

Kordsa Global Asya Pazarında güçleniyor

Yeni dünya düzenine göre Kordsa’nın iş modelini adapte ettiklerini belirten Pekarun, “Ekonomik ağırlık ve büyüme, Batı’dan Doğu’ya kayıyor. Bu değişim doğrultusunda global bir şirket olarak biz de dengeleri korumak istiyoruz. Dünyanın en büyük araç satış pazarı ve ihracatçısı haline gelen Çin, bizim de stratejik yatırım bölgemiz. Pazardaki talep artışını yakalamak ve Ar-Ge merkezimizin geliştirdiği yeni ürünleri bu pazarda satışa dönüştürmek istiyoruz. Asya’da büyüyen lastik üreticilerine yakın olmak amacıyla yatırım planımız bu bölgeye odaklı olacak.” dedi.

Çin lastik üreticilerinin kaliteli yerel kord bezi üreticisi arayışı bulunduğunu dile getiren Pekarun, bu müşterilerin yeni ürün ve ortak proje geliştirme isteklerini karşılamayı amaçladıklarını da ekledi.

2010 yılına iyimser bir başlangıç yapıldığını belirten Pekarun, bölgesel olarak, Asya Pasifik’te büyümenin sürmesini, Kuzey Amerika ve Avrupa’da ise iyileşme beklediklerini dile getirdi, ayrıca Pekarun; “Satışlarımızı kademeli olarak artırarak 2012 yılında ciromuzu 1 milyar dolar seviyelerine taşımayı hedefliyoruz” dedi.

Bunun yanı sıra, Mehmet Pekarun, 2009 yılında yaklaşık 301 milyon Türk Lirası ihracat yapan Kordsa Global’in, Gayrisafi Milli Hasıla (GSMH)’ya yaklaşık 352 milyon TL’lik katkıda bulunduğunun altını çizdi.

2009 yılı içinde toplam 42 milyon Türk Lirası yatırım gerçekleştiren Kordsa Global, bu tutarı 2010 yılında 50 milyon Türk Lirasına çıkarmayı planlıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder