1 Temmuz 2011 Cuma

MOBİL PAZARLAMA’NIN GURULARI TÜRKİYE’Yİ AVRUPA’NIN ÖNCÜ ÜLKELERİNDEN SAYDI



Mobil pazarlama alanında ülkemiz ABD, Japonya ve İngiltere gibi ülkelerle liderliği başarılı şekilde paylaşıyor. Mobil pazarlama ve reklam alanında Türkiye’de geliştirilen uygulamalar diğer ülkelere öncü olurken, ajanslarla geliştirilen yaratıcı ve yenilikçi kurgular Türkiye’den diğer ülkelere yayılıyor. Türkiye’de 3 senede 3 kat büyümesi beklenen bu pazarın geleceği 28 Haziran’da ‘Mobil Pazarlama Sohbetleri 2011’de konuşuldu.

MMA Türkiye- İstanbul; Tüm dünyanın yükselen trendi mobil pazarlama alanında Türkiye ABD, Japonya ve İngiltere gibi pazarlarla liderliği başarılı şekilde paylaşıyor. Türkiye’de bu pazarın 3 senede 3 kat büyümesi bekleniyor. Mobil pazarlama ve mobil reklamın geleceği 28 Haziran 2011’de “Mobil Pazarlama Sohbetleri 2011”de konuşuldu. Türkiye’nin üç GSM operatörü Avea, Turkcell ve Vodafone ilk kez düzenlenen “MMA İstanbul Mobil Pazarlama Sohbetleri 2011” Esma Sultan Yalısı’nda buluştu.

Mobil Pazarlama Birliği’nin (MMA) Türkiye ayağı, bir günlük organizasyonda mobil pazarlama ve reklam dünyasının önde gelen danışmanları ve fikir liderlerine ev sahipliği yaptı.

Açılışı ve sunuşu MMA pazarlamadan sorumlu Genel Müdür Yardımcısı ve EMEA Bölgesi Yönetici Direktörü Paul Berney tarafından yapılan Mobil Pazarlama Sohbetleri 2011’de Paul Berney “Neden Mobil Pazarlama diye sorduğumuzda aslında 3 ana başlık bizi yönlendiriyor. Bilgilendirme, güven kazanma ve esinlenme” şeklinde konuyu özetleyerek Mobil Pazarlama’nın ve etkinliğin çerçevesini de belirledi.

MMA Küresel Başkanı Melis Ertem “Mobil internetten daha hızlı büyüyor. Bazı teknolojilerin Türkiye’ye daha sonradan girmesine rağmen daha yaratıcı çözümlerle Dünya’dan daha hızlı yaratıcı projelerin altına imza atabiliyoruz” dedi. Ertem, Mobil Pazarlama’nın standartlarının dünyada oluştuğunu bu standartlar oturdukça bu pazarın daha hızlı büyüdüğünü ve pazarlama alanında vazgeçilmeyecek bir güce dönüştüğünü vurguladı.

Medyanın yedinci ve en büyük kuvveti Mobil

“Mobil Pazarlama Sohbetleri 2011” dünyaca ünlü iki önemli konuğu da ağırladı. Hong Kong’da yaşayan önümüzdeki ay bu alandaki onikinci kitabını yayınlayacak yazar, danışman ve motivasyonel konuşmacı Tomi Ahonen ve Infinita Inc. adlı mobil danışmanlık şirketinin kurucusu ve CEO’su Kei Shimada.

Tomi Ahonen dünyada dijital pazarlama ve teknoloji alanındaki yenilikleri anlattı. Japonya’nın dünyada lider olduğunu belirten Ahonen, Türkiye’nin de İskandinavya, İspanya ve İngiltere ile birlikte Mobil Pazarlama alanında Avrupa’nın liderleri arasında olduğunu söyledi. Ahonen, dünya çapındaki örnekleriyle birlikte önümüzdeki 10 yılın mobildeki inovasyonlarına değindi ve mobil ödeme sistemleri, mobil para, mobil reklam ve mobil pazarlama alanlarında pazarda büyük bir patlama olacağını vurguladı.

Mobil’in baskı, kayıt, sinema, radyo, TV ve internetin ardından yedinci medya olduğunu söyleyen Ahonen en son teknoloji olmasına rağmen tüm medyaları kapsaması ve diğer medyalara göre farklı bir yükselişle kapsama alanını her geçen gün artırması açısından diğer medyalardan farklılıklar gösterdiğini vurguladı. Tomi Ahonen “Mobil pek çok avantajı bünyesinde barındırıyor. Öncelikle kişiye özel, daima bağlantı dahilinde ve anında ölçeklenebilir. Banka işlemleri, kredi kartları, bilgisayar, Internet, telefon, müzik, reklam, oyun, TV, yazılı basın, adresleme-yön bulma, fotoğraf ve saat gibi aslında 13 farklı endüstriyi tek bir cihazda bütünleştiriyor. E-posta’dan 720 kat daha hızlı. Artık pek çok Internet şirketi şirket açılımlarına mobili ekliyor ve kendilerini Mobil endüstrinin bir parçası olarak tanımlıyor” dedi. Mobil Devriminde kendini bu gelişmelere konumlayan şirketlerin rakiplerinden öne geçtiğine değinen Ahonen ”Bir kişi cep telefonuna günde ortalama 150 kez bakıyor. Bu bir gün boyunca 6.5 dakikada bir telefona bakıldığı anlamına geliyor” dedi. Dünyanın önde gelen sektörlerinin Mobil Pazarlama’da yerini alırken satışlarının da gözle görülür şekilde büyüdüğünü ifade eden Tomi Ahonen örnek olarak mücevher sektörünün önemli isimlerinden Tiffany’i örnek verdi ve Mobil’de var olmaya karar verdikten sonra satışlarını 2 kat artırarak yüzde 125 büyüdüklerini vurguladı. Mobil pazarlama alanında çok büyük potansiyeller ve fırsatlar olduğuna vurgu yapan Ahonen, “Dünya’ca ünlü kredi kartı markası VISA “Dünya’da ki, ödemelerin geleceği mobil olacak” diyor. Dünya’ca ünlü televizyon kanalları mobil pazarlama sektörüne giriyor ve tüm olanaklarından faydalanmak istiyor. Dünyanın en zengin insanı Telecom Mexico’nun sahibi Carlos Slim’in varlığının Bill Gates’i bile geçtiğinin altını çizerek Google, Apple; BBC ve Visa gibi şirketlerin de “gelecek mobil” sloganıyla hareket ettiğini, dünyaca ünlü internet şirketlerinin açılımlarına Mobil’i ekleyerek kendilerini geleceğe konumlandırdıklarını belirtti.

Mobil’de dünya önderi Japonya

Infinita Inc. adlı mobil danışmanlık şirketinin kurucusu ve CEO’su Kei Shimada ise Japonya ve dünyanın başarılı örnek ve trendlerini izleyicilere aktardı. Japonya’nın dünyada mobil internet kullanımında 10 yılı devirdiği tek ülke olduğunu belirten Shimada, 3G’nin mobil ödemenin ve augmented reality (sanal gerçeklik)’nin Japonya’da doğduğunu belirtti. 3G özelliği olmayan telefonların artık Japonya’da satılmadığını söyleyen Shimada, Japonya’nın mobil internet rakamlarının dünyada eşi benzeri olmayan eşsiz bir pazar olduğuna da değindi. McDonald’sin çok çarpıcı örneklerine de değinen Shimada, Japonya’da 20 milyon kişinin mobil sitesine üye olduğunu ve her gün 10 milyon kişinin NFC (near field communication / yakın saha iletişimi) ile satınalma yaptıgını belirtti. Mobil Pazarlama ve Reklam sektörünün 1.2 milyar dolar, mobil ödeme sistemlerinin 10 milyar dolar büyüklüğe ve mobil içerik sektörünün 5.6 milyar dolara ulaştığını belirtti.

Bu iki panelin ilki reklam dünyasının önde gelen isimlerinin katılımı ile gerçekleşecek ’Mobil Reklamın Geleceği’. Diğeri ise üç operatörün genel müdür yardımcılarının buluşacağı ‘Mobil Pazarlama Çağında Mobil Operatör Vizyonu’nu paneli.

Pazar üç yılda üç katına çıkacak!

Mobil pazarlamanın tüm dünyada yükselen trend olduğunu söyleyen MMA Türkiye Eşbaşkanı Özgür KölükfakıTürkiye’de cep telefonu pazarı 2 milyar doları buluyor. 2010’un son çeyreğinde dünyadaki akıllı telefon satışlarının tüm telefonlara oranı yüzde 14 iken Türkiye’de bu oran dünya ortalamasını geçerek yüzde 16’ya ulaşıyor. 2015’e kadar akıllı telefonların pazarın yarısına ulaşacak. Türkiye’de mobil pazarlama pazarının 150 milyon TL ve hızla gelişen pazarın 2015’te 450 milyon TL ile üç katına çıkacağını” dedi.

Türkiye mobil pazarlamada lider!

Mobil pazarlamanın tüm dünyada yükselen trend olduğunu söyleyen MMA Türkiye Eşbaşkanı Özgür Kölükfakı, mobil pazarlama alanında Türkiye’nin ABD, Japonya ve İngiltere gibi pazarlarla liderliği başarılı şekilde paylaştığını belirtti. Reklamverenlerin artık mobile yatırım yaptığını anlatan Kölükfakı, “Türkiye’de 66 milyon abone, 136 milyon cep telefonu bulunuyor. Tüketiciye ulaşmanın en kolay yolu artık mobil dünya” diyor. Mobil pazarlama ve reklam alanında Türkiyede geliştirilen uygulamalar diğer ülkelere öncü oluyor. Ajanslarla geliştirilen yaratıcı ve yenilikci kurgular Türkiye’den diğer ülkere yayılıyor. Her yıl mobil platformu kullanan marka sayısı ikiye katlanıyor. Büyük ölçekli firmalardan KOBİ’lere mobil platform kullanımı artıyor. Özgür Kölükfakı, mobilin doğru yerde doğru zamanda doğru tüketiciyi yakalamak için en stratejik mecra olduğunu vurguluyor.

AVEA Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Hakan Kaplan “Günümüzde çift yönlü iletişimin artan değeri, mobilitenin hayatımıza kattıkları ile birleşince mobil pazarlama reklam verenlerin iletişim planlarında etkili ve yaratıcı bir şekilde kullanıcı için vazgeçilmez bir mecra halini almaya başladı. Mobil pazarlamada kullanılmaya başlanan, lokasyon bazlı servisler, NFC ve benzeri teknolojilerle, gün geçtikçe büyüyen akıllı cihaz pazarı da mobil pazarlamanın gelişimini hızlandırıyor. Bütün bunların sonucunda Dünya'da 2010 senesinde reklam verenlerin, mobil pazarlama ve reklam için ayırdıkları bütçe, tüm pazarlama bütçeleri içinde yüzde 0.5’lerdeyken, 2015 yılında bu oranın yüzde dört'ün üzerine çıkmasını bekliyoruz” dedi. AVEA Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Hakan Kaplan Türkiye'de de mobil pazarlamanın önümüzdeki üç yılda yüzde üç yüz büyümesini beklediklerini ifade ederek AVEA olarak bu pazarın büyümesi ve reklam verenlerin mobil pazarlama ve reklam üzerinden tüketicilere yeni ve yaratıcı şekillerde ulaşmaları için gerekli tüm yatırım ve çalışmaları yaptıklarını belirtti.

Teknoloji İle Etkin Pazarlama

Turkcell Ürün ve Servis Yönetimi Genel Müdür Yardımcısı Cenk Bayrakdar “Cep telefonlarının hızla yaygınlaşıp hayatın her alanında kullanılmasıyla birlikte yeni bir sektör oluştu. Cep telefonları üzerinden yapılan tanıtım, reklam ve satış faaliyetleri artık “mobil pazarlama sektörü” olarak ayrı bir iş kolu yaratırken, bu sektörün Türkiye’deki büyüklüğü de 150 milyon doları aştı. Mobil pazarlama uygulamaları ile markaların satış hacmini ve pazar payını arttırdıklarını da belirten Bayraktar, mobil pazarlamanın, dilenen kitleye istendiği zaman ve yerde ulaşılmasını ve yüzde yirmi beşlere varan geri dönüşler sağlandığını kaydederken, internet dahil geleneksel mecralarda geri dönüş oranının yüzde 0.1’lerde olduğuna dikkat çekti. Türkiye’de Mobil Pazarlama alanında izinli veritabanı uygulamaları, lokasyon bazlı servisler, TL/dakika kampanyaları ve TonlaKazan gibi ürünler ve aplikasyonlarla dünyada ilklere imza atıldığını, markalar ve ajanslarla birlikte her sene uluslararası ödüllü uygulamalarla Turkcell’in bu alandaki yatırımının altını çizdi.

Vodafone Türkiye Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Gökhan Öğüt “Cep telefonlarının hayatımızın bir parçası olması ile markalar, pazarlama ve satış faaliyetleri için yeni bir mecra ve eşsiz fırsatlara kavuştular. Markalar artık müşterileri ile zaman ve mekan bağımsız olarak interaktif iletişim fırsatı yakalıyorlar. Mesajlarını doğrudan kişiye özel iletebiliyor ve konvansiyonel mecralar ile karşılaştırıldığında çok daha etkin ve verimli sonuçlar alabiliyorlar. Bu yıl 150 milyon dolara ulaşmasını beklediğimiz sektör büyüklüğünün önümüzdeki yıllarda da hızla büyüyeceğini tahmin ediyorum. Vodafone Türkiye olarak hem mobil pazarlamadaki global birikimimizi hem de Türkiye'deki pazarlama konusundaki deneyimlerimizi Türkiye'de faaliyet gösteren tüm markaların hizmetine sunuyoruz.

Ev Hanımları ve gençler 3G meraklısı!

Türkiye’de ev hanımlarının yaklaşık yüzde 50’si ve her iki gençten bir tanesi 3G abonesi. BTK (Bilişim Teknolojileri ve İletişim Kurumu)’nun verilerine göre; 3G abone sayısı 21,4 milyon ve Avrupa’da mobil abonelerin yüzde 30’u 3G abonesiyken, Türkiye’de bu oran yüzde 35’ler seviyesine gelerek AB ortalamasını geçti. 2011’in ilk çeyreğinde Türkiye’de, 34 milyar dakika cepten, 5,5 milyar dakika sabit telefondan konuşuldu ve 40 milyar SMS, 21 milyon MMS atıldı.

MMA mobil pazarlama, reklam ve ilgili teknolojilere liderlik için kurulmuş olan ilk küresel ticaret birliği.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder